Anlaşmalı Boşanma Ne Kadar Sürer?

Anlaşarak Boşanma Olduğunda Süreç Nasıl İşler?

Boşanmak isteyen kişilerin muhtemelen daha önce pek bilmedikleri bir konu olması sebebiyle anlaşmalı boşanma ne kadar sürer diye sormaları çok normaldir.  Anlaşmalı boşanmanın diğer boşanma şekillerinden çok daha hızlı sürdüğünü herkes bilir ancak tam olarak ne kadar sürdüğü hakkında fikriniz olmayabilir. Anlaşmalı boşanma ne kadar sürer, nasıl olur bilmiyorsanız bazı şartlarından bahsetmemiz yararınıza olacaktır.

Anlaşmalı boşanma, en hızlı nasıl boşanabilirim sorusunun da cevabıdır. Taraflar kağıt üzerinde çözülmesi gereken tüm sorunları çözmüştür ve mahkemeye başvurmak dışında yapacak bir şeyleri kalmamıştır.  Ancak merak edilen konu, anlaşmalı boşanmanın ne kadar sürdüğüdür. Anlaşmalı boşanma kaç gün sürer, tek celsede boşanma süresi nedir, gelin bu konuları birlikte ele alalım.

Anlaşmalı Boşanma Kaç Gün Sürer?

Tek celsede boşanmak isteyen kişiler, anlaşmalı boşanma ne kadar sürer diye merak ediyorlarsa, bu kişilere söylenebilecek ortalama anlaşmalı boşanma süresi 2-3 ay gibi bir süreci kapsar. Bu süre sonunda karar sonuçlanır ve kişiler rahat bir nefes alabilirler. Genellikle ilk mahkemede sonuçlanması beklenir. Sonuçlanma süresi Adalet Bakanlığı tarafından 40 gün olarak belirlenmiştir. Boşanma kararı nüfus kayıtlarına 7 günde geçer.

Tek celsede boşanma süresi bu şekildedir, fakat tek celsede bitmeyen boşanmalarda süreç uzar. İlk mahkemede sonuçlanması gereken bu boşanma türünün uzaması daha önce karşılaşılan durumlardandır. Davanın reddedilmesi halinde süre uzayabilir. Böyle bir durumda tekrar dava açabilmek için tarafların 3 yıl beklemesi gerekir. Bu sebeple anlaşmalı boşanmalarda iki tarafın da anlaşmayı sürdürmesi gerekmektedir.

En Hızlı Nasıl Boşanabilirim?

En hızlı boşanma ne kadar sürer diye merak eden kişiler sürece hazırsa, bazı şartları karşılamaları gerektiğini de bilmeliler. Her iki tarafın da rızasının tam olması sonucunda açılabilen anlaşmalı boşanma davalarında karşılanması gereken şartlar şu şekildedir:

• Sonlandırılmak istenen evliliğin süresinin en az 1 yıl olması.
  • Eşler birlikte başvurmalı. Bu olmuyorsa bir tarafın diğerinin davasını kabul etmesi.
  • Mahkemenin her iki tarafı da eşit bir şekilde dinleyebilmesi.
  • Anlaşmalı boşanma protokolü mahkemece uygun kabul edilmeli.
  • Protokolde boşanmayla ilgili mali durumlar ve velayet durumlarının tamamının bulunması gerekir.

Yukarıdaki şartların sağlanması halinde boşanma davası kolayca sonuçlanır. Boşanma en kısa ne kadar sürer diye merak ediyorsanız, yukarıdaki şartların tam bir şekilde sağlandığından emin olmalısınız. İstanbul’un en iyi boşanma avukatları bu konuda sizin için destek sağlayacaklardır. Hangi belgelerin eksik olduğunu, hangi şartlar için neler yapılması gerektiğini en iyi boşanma avukatı tarafından öğrenmeniz gerekebilir.

Anlaşmalı Boşanma Süresi Nasıl Hızlandırılabilir?

Boşanma durumu toplumsal yaşamda önemli olan konulardan biridir. Evlilikler kadar doğal olan bu süreçte boşanmak üzere olan çiftlerin bazı bilgileri atlamaması gerekir. Kaçırılmaması ve atlanmaması gereken konular dava sürecinizin hızını da belirleyecektir. Anlaşmalı boşanma ne kadar sürer ve nasıl daha hızlı sonuçlanır diye düşünüyorsanız, bunun için dikkat etmeniz gereken bazı konular şöyle:

Anlaşmalı boşanma yapacaksanız kararınızdan vazgeçmemeniz önemlidir. Anlaşmaktan vazgeçen taraflar olduğunda çekişmeli boşanma davası yoluna gidilecek ve sürecin aşırı uzamasına maruz kalacaksınız. Eğer anlaşarak boşanma kararınız sabitse, bu defa dikkat etmeniz gereken konu duruşmalara birlikte katılmanızdır. Taraflardan biri duruşmaya katılmadığında davanın ertelenmesi gibi bir risk söz konusudur.

Tazminat, nafaka, çocukların velayeti gibi konularda fikir birliğinizin tam olması ve bozulmaması da hızlıca sonuçlanan bir boşanma davası getirecektir. Bu konuları mahkemeye başvuru öncesi çözüme kavuşturmuş olmalısınız.

Sizin için en iyi boşanma avukatı sürecin daha fazla hızlanmasını sağlayabilir. Anlaşmalı boşanma davalarında tüm bunlar hakkında detaylı bilgi almak için avukatlarımızla irtibata geçebilirsiniz.