Boşanma Avukatı - Kimdir, Hangi Davalara Bakar?

Boşanma Avukatı Ne İş Yapar? – Görev Tanımı ve Alanı

Medeni hukukun alt dallarından biri olan aile hukukundaki uyuşmazlıklar boşanma avukatı ne iş yapar sorusuna verilecek en kısa ve net yanıttır. Dolayısıyla boşanma avukatı nedir sorusuna aile hukukunda ortaya çıkan uyuşmazlıkların ve boşanma sürecinde gündeme gelen velayet, nafaka ve mal paylaşımı gibi tüm konuları hukuki yollarla çözen kişidir, diyebiliriz.

Peki boşanma avukatı hangi davalara bakar? Aşağıda önce bu soruya yanıt vererek boşanma avukatının bu davalardaki rolünü kısaca incelemeye çalıştık. Ardından ise en iyi boşanma avukatı için seçim yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğine değindik.

Boşanma Avukatı Hangi Davalara Bakar?

Boşanma avukatı; elbette boşanma davalarına bakar, ancak boşanma davalarının farklı türleri olduğunu ve dava sürecinde farklı konuların gündeme geldiğini unutmamak gerekir. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

• Anlaşmalı Boşanma Davası – En İyi Boşanma Avukatı İstanbul

Anlaşmalı boşanma davası; eşlerin boşanma öncesi aralarında bir protokolde karar kıldığı boşanma davalarıdır. Anlaşmalı boşanma davası öncesinde tarafların; bulabildikleri en iyi boşanma avukatı eşliğinde protokolü hazırlaması, protokolün tamamen hukuka uygun olması açısından önemlidir. Ayrıca boşanma avukatı; anlaşmalı boşanma davası sürecini eşlerin zahmetsizce yürütebilmesine de yardımcı olmaktadır.

• Çekişmeli Boşanma Davası – En İyi Boşanma Avukatı İstanbul

Çekişmeli boşanma davası, çiftlerin bulabildikleri en iyi boşanma avukatı desteğine en çok ihtiyaç duydukları boşanma davalarından biridir. Çünkü çekişmeli boşanma davası içerisinde çiftlerin uyuşmazlığına neden olan birçok başlık olabilir. Ayrıca çekişmeli boşanma davası için davayı açacak olan tarafın Medeni Kanun’da ifade edilen haklı gerekçelerden en az birini öne sürmesi gerekir.

Çekişmeli boşanma davası süreç açısından yorucu ve yıpratıcı olabilmektedir. Bu noktada birçok delilin mahkemeye hukuki olarak sunulması, sürecin yakından takip edilmesi ve taleplerin doğru bir şekilde belirlenmesi gerekir. Dolayısıyla bulabileceğiniz en iyi boşanma avukatı süreç içerisinde size büyük destek olacaktır.

• Velayet Davası – En İyi Boşanma Avukatı İstanbul

Velayet davası; boşanma sürecinde çocuk veya çocukların velayetinin kimde olacağı konusunda açılan davadır. Velayet davası boşanma davası ile birlikte görülse de velayetin değişikliğine neden olabilecek durumlarda sonradan velayet değişikliği davası açılabilmektedir. Bu noktada güvenilir bir hukuk bürosundan boşanma avukatı desteği alarak velayetle ilgili soru işaretlerinize çözüm bulabilirsiniz.

• Nafaka Davası – En İyi Boşanma Avukatı İstanbul

Boşanma avukatı tavsiye ve danışmanlığına ihtiyaç duyulan bir diğer konu da nafakadır. Farklı nafaka türleri bulunmaktadır ve boşanma sırasında kadının hangi nafaka türünden yararlanmak istediğine boşanma avukatı desteği ile karar vermesi çok daha doğru bir seçim olacaktır. Nafaka, boşanma davası sırasında talep edilebileceği gibi ayrı bir nafaka davası ile de talep edilebilmektedir.

• Mal Paylaşımı Davası – En İyi Boşanma Avukatı İstanbul

Boşanma davası sırasında gündeme gelen önemli konulardan biri de eşlerin sahip oldukları malların paylaşımıdır. Anlaşmalı boşanma ve çekişmeli boşanma davalarında mal paylaşımı süreci farklı işlemektedir. Tercih edeceğiniz en iyi boşanma avukatı ile boşanma sırasında mal paylaşımında hak kaybına uğramadığınızdan emin olabilirsiniz.

Sizin İçin En İyi Boşanma Avukatı Kimdir? Boşanma Avukatı Seçerken Bunlara Dikkat Edin!

Boşanma sürecinde hak kaybıyla karşılaşmak istemiyorsanız bulabileceğiniz en iyi boşanma avukatı ile süreci hukuki açıdan takip etmeniz son derece önemlidir. Peki en iyi boşanma avukatı nasıl olmalı, nelere dikkat etmelisiniz? Önemli noktalar arasında şunları sayabiliriz:

• En iyi boşanma avukatı desteği için medeni hukuk ve aile hukukunda uzman bir hukuk bürosundan destek almalısınız.
  • Deneyimli bir boşanma avukatı sürecin sizin için çok daha kolay geçmesini sağlayacaktır.
  • Boşanma avukatı tavsiye ederken vurgulamamız gereken bir diğer nokta da seçtiğiniz boşanma avukatı veya hukuk bürosunun tüm süreci yönetmesi olacak. Yalnızca sizi yönlendiren değil, dosya takibi yapan, sürece hakim bir boşanma avukatı bulmalısınız.
  • Danışmanlık hizmeti veren bir boşanma avukatı ile çalışarak süreç boyunca haklarınızın ne olduğunu öğrenebilirsiniz.
  • Online danışmanlık sunan boşanma avukatı veya hukuk büroları ile zahmetsizce haklarınız ve süreç hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Boşanma Avukatı Neden Önemli?

Boşanma avukatı tavsiye ve görev tanımı hakkında konuştuğumuza göre bir de boşanma avukatının boşanma sürecinde oynadığı role göz atalım! Boşanma sürecinin sizin için çok daha stressiz ve sorunsuz bir biçimde işlemesini istiyor, hak kaybı yaşamak istemiyorsanız boşanma avukatı desteğine doğal olarak ihtiyacınız olacaktır.

En iyi boşanma avukatı desteği ile davanın seyrini değiştirmeniz, sürecin çok daha hızlı işlemesini sağlamanız ve bu süreci en az zararla atlatmanız mümkündür. İyi bir boşanma avukatı; boşanma davasına çok daha iyi hazırlanmanızı sağlayarak dava sürecinde karşınıza çıkabilecek sorunlara karşı tedbirli olmanızı sağlar.