Boşanmak İçin Avukat Tutmak Gerekir Mi?

Boşanmak İstiyorum, Avukat Tutmalı Mıyım?

Boşanma davaları, anlaşmalı boşanma davaları ve çekişmeli boşanma davaları olarak iki türlü açılabilmektedir. Bu konuda bir dava açmak istiyorsanız boşanmak için avukat tutmak gerekir mi ya da boşanma davasında avukat atanır mı diye merak ediyor olabilirsiniz. Davanızı hangi şartlar altında açıyor olduğunuzun, boşanma türünüzün, ayrıntıların bu konuda fark teşkil edeceğini bilmelisiniz. Çekişmeli boşanma davalarında özellikle tarafların konuyla ilgilenecek avukatlarının olması gerekiyor.

Mahkemelerde en çok görülen davalardan biri olan boşanma davaları için İstanbul’un en iyi boşanma avukatları ilgilenir ve bu avukatlar tarafından davanızın açılması, sürecin sizin açınızdan olumlu geçmesi için büyük bir önemi vardır. Peki neden boşanmak için avukat tutmak bu kadar önemli?

Boşanma Davaları İçin Avukat Tutma Zorunluluğu Oluyor Mu?

Boşanma sürecinin zor olması, zamanında isteyerek yaptığınız evliliğin bitme noktasına gelmesi, bu süreci daha da çekilmez bir hale getirir. Bir de hukuki açıdan neler yapmanız gerektiğine çok fazla hakim değilseniz, bu süreç sizin için çok daha sancılı olur. Bu durumda boşanmak için avukat desteği önem kazanır, bir boşanma avukatından hukuki destek almanız gerekebilir. Alacağınız hukuki desteğin boyutu, konunun ayrıntıları avukat gerekliliğini düşündürebilir.

Anlaşmalı veya çekişmeli boşanma davanızın görülmesi için zorunlu olarak bir avukatınızın bulunması gerekmiyor. Fakat kendi tercihiniz doğrultusunda en iyi boşanma avukatı için araştırma yapabilir, barodan ücretsiz avukat talebinde bulunabilirsiniz. Barodan bulduğunuz avukatın yeterliliğini bilememeniz, baro tercihinin bazı durumlarda iyi olmayabileceğini de aklınızda bulundurmanızı gerektirir. Barodan tarafınıza atanan avukatı maalesef kendiniz seçemiyorsunuz. Bu durumda en iyi seçenek, sizin için en iyi boşanma avukatı seçeneği. Böylece alanında uzman bir avukatla davanızın yürütülmesini sağlamalısınız.

Boşanmak için avukat tutmak, önemle düşünülmesi gereken bir konudur. Boşanma davası için avukat tutmak, hukuki bir desteğinizin olması açısından belki de bu aşamada yapacağınız en doğru şey olacaktır. Çekişmeli boşanma davalarında ilgilenilmesi gereken konular ve davanızın kazanılması için mutlaka avukatınızın olması gerekmekte. Anlaşmalı boşanmalar için baroya başvurmak daha mantıklı olabilirken, çekişmeli boşanma türü için sizinle ve davanızla özel olarak ilgilenen avukatı bulmanız çok önemli. Empati yeteneği kuvvetli, boşanma alanına ilgili ve yetenekli bir avukat her zaman sizin için iyi olacaktır. Sonradan hayal kırıklığı yaşamamak ve mutsuz olmamak için mutlaka doğru hukuki desteği almalısınız.

Boşanma Davası Açmadan Önce Bunları Bilmelisiniz

Boşanma davaları, evliliğinizi sona erdirmek için başvurmanız gereken davalardır. Boşanmanın gerçekleşmesi için dava açmadan önce bildirdiğiniz boşanma sebeplerinizi doğru beyan ettiğinizden emin olmalısınız. Türk Medeni Kanunu kapsamında geçerli boşanma sebepleri şiddetli geçimsizlik, aldatma, terk edilme, hayata kast, onur kırıcı davranış ve şiddet konuları, akıl hastalığı gibi sebeplerdir. Boşanma sebebinizi doğru beyan etmeniz gerekmektedir. Sizin için en iyi boşanma avukatı bulma yoluna giderseniz tüm süreç hakkında avukatınızdan destek alacaksınız; velayet, nafaka, mal paylaşımı gibi konularda avukatınızın verdiği hizmetlerden yararlanacaksınız.

Avukatınız sizin için anlaşmalı boşanma veya çekişmeli boşanma süreçlerini yürütecektir. Anlaşmalı boşanma yapabilmeniz için 1 yıl evli kalma şartınız olduğunu da bilmelisiniz. Taraflardan sadece birinin boşanmak istemesi sonucunda ise avukatınız çekişmeli boşanma davası açma yoluna gidecektir.

İstanbul’un En İyi Boşanma Avukatları Nasıl Seçilir?

Davanızla ilgilenmesi gereken avukatları size en iyi desteği sunabilecek avukatlardan seçmeniz en doğru tercih olacaktır. Boşanma davalarının tüm ayrıntılarına hakim olan deneyimli boşanma avukatları, boşanmak için avukat tercihinizde çok yerinde bir karar olacaktır.

Boşanmak için avukat tutmak gerekir mi diye sorduğunuzda eğer cevaplarımız sizi tatmin ettiyse ve boşanma davası için avukat arayışı içine girdiyseniz, seçeceğiniz avukatta dikkat etmeniz gereken özellikler kısaca şöyle olmalı:

Boşanma davasında avukat tercih ederken, seçeceğiniz avukatın uzmanlık alanının muhakkak boşanma davaları olmasına özen göstermelisiniz. Sizinle kurduğu iletişimde deneyimlerinden de yararlanarak, anlayışlı ve empati yeteneklerini kullanabilen biri, boşanmak için avukat tercihinizde sizi yanıltmayacaktır. Dava sürecinizin hızlı yürümesi için her sorunuza yanıt bulabilmeli, aramalarınıza en yakın zamanda dönebilmelidir. Bunlara dikkat ederseniz, sizin için en iyi boşanma avukatı bulunmuş olur.

Detaylı bilgi almak ve arayışınızı sonlandırmak için hukuk büromuzla iletişime geçebilirsiniz.