Hangi Hallerde Boşanma Olmaz?

Boşanma Davası Neden Reddedilir?

Farklı sebeplerle uyuşmazlıklar yaşayan evli kişiler, evliliklerini sonlandırmak isteyebiliyorlar. Anlaşabilmek adına sorunların çözülebilmesi için çabalamak bazen yetersiz kalabiliyor ve hiçbir şekilde sorunların çözülemeyeceği konusunda fikir birliğine varılıyor. Böylece boşanma olması için çiftler mahkemeye başvurabiliyor. Yapılan boşanma başvuruları bazı hallerde mahkeme tarafından reddedilebiliyor. Bazen de taraflar boşanmaktan vazgeçebiliyor. Peki, hangi hallerde boşanma olmaz, hangi durumlarda boşanma davası reddedilir, boşanma davası reddedilirse ne olur?

Evliliklerini bitirmek isteyen kişilerin boşanma kararı almaları üzerine avukat tutmaları ve dava açmaları gerekiyor. Anlaşmalı boşanma ve çekişmeli boşanma davaları şeklinde iki tip boşanma davası açılabiliyor. Ancak açılan davalar bazı durumlarda reddedilebilir. Bazen mahkeme, bazense taraflardan biri veya ikisi ret bildirimi yapabiliyor. Boşanma reddi de denilen bu durum nasıl gerçekleşiyor ve sonrasında neler yaşanıyor?

Hangi Durumlarda Boşanma Davası Reddedilir?

Boşanma davaları, uzun bir sürece yayılabilen ya da hızlı sonuçlanabilen davalardandır. Davanın seyrinde bazen değişiklikler görülebilir. Usulüne uygun gerçekleştiğinde, en iyi boşanma avukatları ile dava açıldığında genellikle reddedilmeyecektir. Ancak bazen boşanma davaları reddedilebilir. Boşanma neden olmaz diye merak eden kişilere boşanma reddi konusunu açıklayabiliriz. Mahkeme tarafından reddedilen boşanma davalarında şu sebepler gözlemlenir:

• Boşanma evraklarında eksikliklerin bulunması,
  • Var olan evrakların prosedürlere uygun olmaması,
  • Boşanmak için mahkemeye sunulan sebeplerin hukuki olarak ispatlanamaması,
  • Boşanmak için mahkemeye sunulan sebeplerde tutarsız veya doğru olmayan beyanların bulunması,
  • Taraflara yarar ve temsil sağlayacak avukatların bulunmaması,
  • Anlaşmalı boşanma davalarında tarafların anlaşmayı sürdürememesi.

Yukarıdaki sebeplerin oluşması gibi durumlarda boşanma davaları hakim tarafından reddedilir. Bu durumun oluşmaması için belgelerinizi kontrol etmeli, sizin için en iyi boşanma avukatı yardımıyla dava açmalısınız.

Çekişmeli boşanma davalarında karşı tarafın kusurlu olduğunu ispatlayamamanız hali, sunulan sebeplerin hukuki olarak ispatlanamaması maddesinin içinde yer alır. Çekişmeli boşanma davanız varsa mutlaka kanıtlarınızın eksiksiz, tam bir şekilde hazır bulunması gerekir. Aksi takdirde mahkeme davanızı sonuçlandırmayacaktır. Sonuçlanmayan davalar için tekrar dava açılması gerekecektir.

Açılan Boşanma Davasından Vazgeçme

Hangi hallerde boşanma olmaz sorusunun cevaplarından biri de davadan vazgeçmedir. Boşanma davasından vazgeçme durumlarında da boşanma gerçekleşmez. Devam eden boşanma davanızdan vazgeçmeniz mümkündür. Feragat eden davacının ilerleyen süreçte tekrar boşanma kararı almasında ve başvuru yapabilmesinde de herhangi bir sorun yoktur. Davacının bu hakkı bulunur. Fakat dikkat edilmesi gereken konu, karşı taraf avukat tutmuşsa, bu vekalet masraflarının davadan vazgeçen tarafa kalmasıdır.

Boşanma Gerçekleşmezse Ne Olur?

Mahkeme tarafından, şartların sağlanmaması sonucunda verilen iptal kararı sonrasında boşanma gerçekleşmez. Peki boşanma davası reddedilirse ne olur? Belgelerin tamamlanmaları, ispatların doğruluğunun ortaya konması ve daha doğru bir süreçle tekrar başvurmanız gerekmektedir. Ancak tekrar başvurmak için de bir süre beklemeniz gerekiyor.

İptal edilen mahkeme kararları sonucunda, hukuki olarak belirlenen süreye göre 3 yıl tekrar boşanma davası açamazsınız. Tekrar boşanma davası açabilmek için 3 yıl beklemek yerine tüm belgelerinizin ve mahkemeye sunduğunuz kanıtlarınızın tam olduğundan emin olmalısınız. Sizin için en iyi boşanma avukatı, tüm bunları eksiksiz bir şekilde tamamlamanız için size her konuda yardımcı olacaktır.

En İyi Boşanma Avukatları İle Süreci Doğru Yönetebilirsiniz

Boşanmak, evliliklerini sonlandırmak isteyen kişiler bir an önce sürecin sonuçlanmasını isterler. Çünkü süreç meşakkatli ve duygusal açıdan zorlayıcı olabilir. Bu gibi sebeplerle en iyi boşanma avukatları hakkında bilgi edinmek ve bu avukatlardan destek almak isteyebilirsiniz. Eğer tüm süreci eksiksiz ve doğru bir şekilde yürütmek istiyorsanız en iyi boşanma avukatı tercihini yapmanız zaten şarttır.

Doğru ve hızlı bir şekilde boşanma davanızı atlatabilmeniz için size hukuk büromuz tarafından istediğiniz desteği sağlayabiliriz. Avukatlarımızla iletişim kurabilir ve danışmanlık alabilirsiniz.