Kadın Boşanmak İstemezse Ne Olur?

“Eşim Boşanmak İstemiyor!” Diyenler Ne Yapmalı?

Anlaşmalı boşanma davaları, eşlerin boşanma konusunda ortak bir kararda buluşmasıyla gerçekleşmektedir. Peki, ya eşlerden biri boşanmak istemezse ne olur? Aslında bu konuda erkek istemezse boşanma olur mu veya kadın istemezse boşanma olur mu gibi bir ayrım söz konusu değil. Yani hangi eş olduğu fark etmeksizin taraflardan biri boşanma davası açabilmektedir. Anlaşmalı boşanma davasında, çiftler evlilik birliklerini sağlayamadıkları konusunda hemfikir olduklarından dolayı eşlerden biri boşanmak istemezse anlaşmalı boşanma davası görülememektedir. Bu tarz boşanma davaları, çekişmeli boşanma davası olarak gerçekleşmektedir.

Kadın Boşanmak İstemezse Süreç Nasıl İlerler?

Boşanmaya konu olan olayda haklılık payı var ise bir taraf istemese dahi boşanma işlemi gerçekleşmektedir. Hakim, boşanma konusunda karar verirken yalnızca istekle hareket etmemekte, delilleri ve kusurları göz önüne almaktadır. Bu yüzden erkek boşanma davası açarsa ve kusurlu olan kendisi olursa boşanma talebi reddedilmektedir. Kadın boşanma davası açarsa ve eşi kusurlu olursa -eşin isteği olsa da olmasa da- boşanma işlemi gerçekleşmektedir.

Boşanma davası reddedilmiş ise aynı gerekçeden kaynaklı olarak üç yıl içinde yeniden dava açılamamaktadır. 3 yıl dolmuşsa ve taraflar arasında herhangi bir birlik sağlanmamışsa kusur aranmadan boşanmaları yönünde karar verilmektedir.

Kadın Boşanmak İstemezse Sonuç Ne Olur?

Kadın boşanmak istemezse fakat eşi boşanmak isterse her iki tarafın da taleplerini ve delillerini dava dilekçelerine yazması gerekmektedir. Yani bir eş, kendisi aleyhinde sunulan iddiaların aksini kanıtlayamaz ve boşanmayı istemezse onun bu talebi kabul olmamakta ve boşanma işlemi gerçekleştirilmektedir.

Dava sürecinin uzamasında eşlerden birinin boşanmak istememesinin etkisi bulunmamaktadır. Ortada bir kusur varsa ve deliller yeterliyse dava sonuçlanabilmektedir; dava uzamışsa bu durum, adli tatil, kusurun ispat edilememesi veya yoğunluk gibi konulardan kaynaklanmaktadır.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Davacının, anlaşılır ve akıcı bir şekilde yazdığı, neden boşanmak istediğini ve gerekçelerini bildiren bir dilekçeyle Aile Mahkemesi’ne başvuru yapması gerekmektedir. Delillere ek olarak varsa nafaka ve tazminat talebine de dilekçe yer verilmesi zorunludur.

Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanma davalarının süresini etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Dava konusu olarak belirtilen kusurun ispat edilmesi, şahitlerin dinlenmesi ve bilirkişi raporlarının incelenmesi gibi pek çok süreç, çekişmeli boşanma davalarının süresinde belirleyici olmaktadır. Bu noktada, davanın görüldüğü şehrin büyüklüğü ve yoğunluğu gibi faktörler de davanın sonuçlanma süresini etkileyebilmektedir.

Boşanma Avukatları, Tüm Süreçleri Sorunsuz Yürütüyor

Boşanma, oldukça yorucu ve detaylı bir süreç. Dilekçe yazımından dava başvurusuna, mahkeme savunmasından delillerin toplanmasına kadar üzerinde özenle çalışılması gereken birçok nokta var. Davanızın ret alması halinde, üç yıl süreyle yeniden dava açamayacağınızı unutmamalısınız.

Bu süreçlerin usullerine uygun olarak yürütülmesi ve iyi bir savunma ile hak edilen maddi kazançlardan yoksun kalınmaması için deneyimli bir boşanma avukatı ile çalışabilirsiniz.