Tek Celsede Boşanmak İçin Ne Yapmalı?

Tek Celsede Boşanmak İsteyenler Ne Yapmalı?

Tek celsede boşanma nedir, tek celsede nasıl boşanabilirim, tek celsede boşanmak için ne yapmalı, tek celsede nasıl boşanılır gibi soruların cevabını arayan ve boşanmak üzere olan kişilerin bu konu hakkında nasıl bir yol izlemeleri gerektiğinden bahsedeceğiz. Tek celsede boşanma, görülen ilk davayla boşanmanın gerçekleşmesi olarak tanımlanabilir. O halde tek celsede boşanmak için ne yapmalı?

Çiftler genellikle boşanmak için evlenmezler. Fakat süreç içinde yıpranmalar ve evlilik yolunda yaşanan bazı sorunlar altından kalkılması zor bir hal oluşturabilir. Böylece kişiler tek celsede boşanma kararı alırlar. Boşanma süreçlerinin uzamasından korkan kişiler, en iyi boşanma avukatları ile görüşerek nasıl bir boşanma sürecine girmeleri gerektiği konusunda fikir alışverişinde bulunurlar. Tek celsede boşanma nasıl gerçekleşir, tek celsede boşanmak için ne yapmalı sorularını cevaplandırmak için öncelikle tek celsede boşanma sebeplerine bakmamız gerekiyor.

Tek Celsede Boşanma Sebepleri Nelerdir?

Evliliklerin tek celsede boşanma yoluyla sonlandırılabilmesi için bazı boşanma sebepleri vardır. Bu sebeplerin en önemlisi, boşanmak isteyen iki kişinin de ortak kararda buluşmuş olmasıdır. Çiftlerden birinin boşanmak istememesi halinde sürecin uzamasını göze almak ve çekişmeli boşanma davası yoluna gitmek gerekebilir. Tek celsede boşanmak istiyorsanız, bu şartı mutlaka unutmamalısınız.

Boşanma noktasında anlaşmak için, varsa çocukların velayeti konusunda da fikir birliğine varılması gerekiyor. Ayrılmak isteyen çiftlerden biri velayet konusunda aksi bir fikir belirtirse boşanma süreci tek celsede son bulmayacaktır.

Kişiler, tek celsede boşanma ile sonuçlanmasını istedikleri davaları için mutlaka duruşmaya katılmalılar. Taraflardan birinin duruşmaya katılmaması, davanın ertelenmesiyle sonuçlanabilir.

Tek celsede boşanmak için tazminat ve nafaka konusunda da fikir birliği olması şart. Ayrılma kararı veren kişiler eğer tek celsede boşanmak istiyorlarsa herhangi bir dava açmadan önce bu konuları aralarında halletmeye çalışmalılar. Halledilemiyorsa da çekişmeli boşanma davası sürecine hazırlıklı olmalılar.

Ortalama iki yıl sürebilen çekişmeli dava süreci, bazı durumlarda farklı sürelerde de gerçekleşebilir. Tek celsede çekişmeli boşanma ile sonuçlanan davalar da vardır. Çekişmeli dava sürecinin tek celsede bitmesinin sebepleri ise tüm kanıtların bulunması, kişilerin ifadelerinin net olması ya da taraflardan birinin sonradan uzlaşma sağlaması gibi bazı spesifik sebeplerdir.

Tek Celsede Boşanma Davaları Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanmalarda tek celsede boşanma süresi ortalama 2-3 ay gibi bir sürede sonuçlanır. Ayrılmak üzere olan çiftler ilk mahkemede boşanmış olurlar. Ancak bu süre uzayabilir veya dava reddedilebilir. Böyle bir durumda tekrar boşanma davası açabilmeniz için 3 yıl beklemek zorunda kalırsınız. Bu sebeple alanında uzman, sizin için en iyi boşanma avukatları ile dava sürecinizin doğru bir şekilde yönetildiğinden emin olmalısınız.

Tek Celsede Boşanmak İçin Anlaşmalı Boşanmanın Şartları

Tek celsede hızlıca boşanmak isteyen kişilerin mutlaka anlaşmalı boşanma davası açmaları gerekmektedir. Anlaşmalı boşanma davasının şartları karşılanıyorsa, taraflar tek celsede boşanabilirler. Anlaşmalı boşanma şartları:

• Evlilik süresi 1 yılı doldurmamış çiftler anlaşmalı boşanma sağlayamazlar. Tek celsede boşanabilmek için mutlaka en az 1 yıllık evli olmalısınız.
  • Tek celsede ve anlaşmalı boşanmak için boşanmak isteyen iki kişinin de birlikte başvurması gerekir. Birlikte başvuramıyorsanız en azından biriniz diğerinin davasını kabul etmelidir.
  • Mahkeme her iki tarafı da dinlemeli ve baskı altında kalmadan, özgür iradelerini kullandıklarına kanaat etmelidir.
  • Anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanmalı ve protokolde mali süreç, velayet kararları gibi tüm durumlar düzenlenmiş olmalıdır.

Tek Celsede Sorunsuz Boşanmalar İçin Hukuki Destek Alabilirsiniz

Boşanma sürecinizi iyi yönetecek bir avukatla çalışmak, tek celsede boşanmak için ne yapmalı diye soran kişilerin ilk etapta halletmesi gereken bir durumdur. İstanbul’un en iyi boşanma avukatları hakkında bilgi alabilir, kısa bir araştırma yapabilirsiniz ve doğru bir hukuki danışmanlık hizmetini alarak tek celsede boşanabilirsiniz.

Tek celsede boşanma konusunda destek almak için hukuk büromuzla irtibata geçebilirsiniz.