Bir Yılı Doldurmayan Evliliklerde Boşanma Davası Açılır mı?

Bir Yıl Dolmadan Boşanmak Mümkün mü?

Bir yıl dolmadan boşanma davası açılır mı, boşanma avukatlarının en sık karşılaştığı sorulardan biridir. Evlilikte bir seneyi doldurmadan boşanmak mümkün. Ancak bir yıldan daha az süren evliliklerde, kanunen anlaşmalı boşanma gerçekleştirilemez. Bu noktada, anlaşmalı boşanmaya göre daha uzun süren çekişmeli boşanma davası açılabilir.

Peki, en erken kaç ayda boşanılır ve bir yıldan daha az süren evliliklerde anlaşmalı boşanmanın bir yolu yok mudur?

Bir Yıl Dolmadan Anlaşmalı Boşanma Yapılır mı?

Eşlerin fiili birlikteliklerini yasal olarak noktalamalarına boşanma denir. Boşanma davaları, anlaşmalı ve çekişmeli olarak iki ayrı formda yapılmaktadır.

Boşanma avukatları ancak Medeni Kanun’da belirtilen anlaşmalı boşanma şartlarına uyum sağlandığı takdirde anlaşmalı boşanma davası açabilmektedir. Medeni Kanun’da anlaşmalı boşanma davası açılabilmesi için sunulan şartlar şu şekildedir:

• Evlilik minimum 1 yıl sürmüş olmak zorundadır.
  • Boşanma ve velayet sürecinin tüm maddi sorumlulukları üzerinde anlaşılmış olunmalıdır.
  • Taraflar,  hakime özgür iradeleriyle boşanmak istediklerini belirtmek zorundadır.

Evliliğin en az bir yıl sürmüş olması şartı nedeniyle bir yıl dolmadan anlaşmalı boşanma mümkün olmamaktadır. Anlaşmalı boşanmanın uygulanabilmesi için Medeni Kanun’da belirtilen şartların tamamının sağlanması gerekmektedir. Bu nedenle, bir yıldan daha az süre evli kalan tarafların davası, çekişmeli boşanma davası olarak görülmek zorundadır.

Bir Yıldan Az Süren Evliliklerde Çekişmeli Boşanma Davası Süreci Nasıl Hızlanır?

Medeni Kanun uyarınca, bir yıl dolmadan boşanma sağlanabilmesi için çekişmeli boşanma davası açılmak zorundadır. Taraflardan birinin boşanma avukatının çekişmeli boşanma davası açmasıyla başlayan süreçte daha hızlı sonuç alabilmek için sağlanması gereken bazı şartlar bulunmaktadır.

• Eşlerin boşanma konusundaki tavrı netse,
  • Hakime, boşanmanın sağlanmasının tarafların lehine bir durum olacağı gösterilmişse,
  • Tarafların talebi, araştırmaya mahal vermeyecek nitelikteyse,
  • Kusurlu taraf, kusurunu kabul ediyorsa,
  • Tanık ve delillerle evlilik birliğinin sağlanamadığı ispat edilmişse çekişmeli boşanma davasının sonuçlanma süresi daha hızlı gerçekleşmektedir.

Tazminat ve nafaka talebi bulunmayan davaların sonuçlanması, talep edilen yargılamalara göre daha hızlı gerçekleşmektedir. Tarafların çocuğu bulunuyorsa ve çocuğun velayeti konusunda anlaşmaya varılamadıysa bu durum da bir yıl dolmadan boşanmayı talep eden çiftler için dava süresinin uzaması anlamına gelmektedir.

Çekişmeli boşanma davaları ortalama olarak 1.5 ila 8 yıl arasında sürmekte, anlaşmalı boşanma davaları ise maksimum iki celsede sonuçlanmaktadır.

Bir Yıl Dolmadan Boşanma Davası Açtıktan Sonra Dava Sürecindeyken Bir Yıl Dolunca Ne Olur?

Bir yıl dolmadan boşanmak mümkün mü sorusunu merak eden taraflar, aynı zamanda dava sürecindeyken bir yılın dolması durumunda ne olacağı konusunda da fikir sahibi olmak istemektedir. Taraflarının nikah törenleri üzerinden bir yıl geçmiş olmasına rağmen çekişmeli boşanma davası henüz sonuçlanmamış durumda ise anlaşmalı boşanma protokolü imzalanarak anlaşmalı boşanmaya geçilmesi ve boşanma akdinin tek celsede sağlanması mümkündür.

Çekişmeli Boşanmadan Sonra Aynı Kişiyle Tekrar Evlenilebilir mi?

Bir yıl dolmadan boşanma sürecine girilen evliliklerde, çekişmeli boşanma davası sonucu evlilik akdinin gerçekleştirilmiş olması, tarafların tekrar evlenmesine engel teşkil etmemektedir.

Boşanma Avukatından Destek Almanız, Sürecinizi Hızlandıracaktır

Çekişmeli boşanma davasının, anlaşmalı boşanma davalarına göre daha uzun sürmesinin nedeni, usuli işlem ve teknik hukuki bilgi gerekliliğinden kaynaklanmaktadır. Usuli eksiklikler nedeniyle dava sürecinin uzamaması için prosedüre hakim olan bir boşanma avukatı ile çalışmanız, süreci en doğru ve hızlı şekilde sonlandırabilmeniz için gereklidir. Aksi takdirde farklı bir neden oluşmadıkça veya red kararının üzerinden üç yıl geçmedikçe yeniden boşanma davası açılamayacaktır.

Bir yıldan dolmadan boşanma konusuyla ilgili detaylı bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.