Boşanma Davası Açmak İstiyorum Ne Yapmam Lazım?

Boşanmak İsteyen Eşler Ne Yapmalı?

Evlilik birliğinin temelden sarsılması, cana kast edilmesi, akıl hastalığı, terk ve darp gibi birçok nedenden kaynaklı olarak boşanma davası açılabilmektedir. Boşanma davası nasıl açılır diye merak edenlerin öncelikle anlaşmalı mı yoksa çekişmeli olarak mı boşanacaklarına karar vermesi gerekmektedir. Medeni Kanun, bir yıldan az süren evliliklerde oluşan boşanma taleplerinin çekişmeli boşanma davası olarak görülmesini zorunlu kılmıştır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Anlaşmalı boşanma davası, bir yıldan fazla sürmüş olan evliliklerde, taraflardan birinin açtığı boşanma davasını diğerinin kabul etmesi ya da birlikte başvuru yapılması şeklinde gerçekleştirilmektedir.

Anlaşmalı boşanma davasında hakimin karar vermesi için tarafları bizzat dinlemesi, özgür iradeleriyle beyan verdiklerine kanaat getirmesi ve boşanmaya sebep olan gerekçelerin de etkisiyle evliliğin sürdürülmesinin manasız olduğunu tespit etmesiyle mümkün olmaktadır. Anlaşmalı boşanma davalarında taraflar ortak bir boşanma dilekçesiyle de başvuru yapabilmektedir. Aynı zamanda başvuru esnasında, ortak olarak hazırlanmış bir boşanma protokolünün de mevcut olması zorunludur.

Boşanma akdinin gerçekleşmesi için hakimin, maddi ve manevi tazminat, çocukların velayeti, çocukların ebeveynleriyle ilişkisi ve nafaka gibi unsurları uygun bulması gerekmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Türk Medeni Kanunu’nun belirttiği anlaşma kriterlerine uymayan tüm boşanma davaları, çekişmeli boşanma davası olarak görülmektedir. Eşime boşanma davası açmak istiyorum, ne yapmalıyım diyenlerin ilk olarak boşanma dilekçesi hazırlaması gerekmektedir. Taraflardan birinin, hazırlanan boşanma dilekçesi ile ikamet ettiği ildeki aile mahkemesine başvurması yeterlidir.

Aldatma, onur kırıcı davranış, suç işleme veya haysiyetsiz yaşam sürme, akıl hastalığı, hareket, şiddetli geçimsizlik, cinsel ilişkiden kaçınma, tehdit ve hakaret gibi birçok sebepten çekişmeli boşanma davası açılabilmektedir. Çekişmeli boşanma davası açan tarafın, davalı taraftan daha fazla kusura sahip olduğu durumlarda boşanma davası reddedilmektedir.

Boşanma Davası Açarken Hangi Adımlar İzlenir?

Anlaşmalı boşanma davasında, dava açılan mahkemenin taraflardan birinin ikamet ettiği ilde olma zorunluluğu bulunmazken çekişmeli boşanma davalarında aşağıdaki zorunluluklar bulunmaktadır.

• Davalı tarafın ikamet ettiği aile mahkemesinde,
  • Davacı tarafın ikamet ettiği aile mahkemesinde ve
  • Çiftin son 6 aydan beri yaşadığı yerdeki aile mahkemesinde çekişmeli boşanma davası açılabilmektedir.

Boşanma dilekçesi hazırlandıktan sonra, boşanma davası açma ücretinin, adliye tevzi bürosuna yatırılması gerekmektedir.  2022 yılı avukat asgari ücret tarifesi dahilinde hesaplanan boşanma davası açma ücreti taban fiyatı 5100 TL olarak belirlenmiştir.

Boşanma Avukatından Destek Almak, Boşanma Sürecinizi Hızlandırıyor

Boşanma avukatına vekalet vermeyip davayı kendisi takip eden kişiler, hukuki süreci doğru şekilde yönetemedikleri için genellikle boşanma dilekçesi konusunda sorun yaşamaktadır. Ayrıca haklı olmasına rağmen aleyhinde sonuçlanan kararlarda, istinaf ve temyiz sürelerini kaçırdıkları için hak etmiş oldukları nafaka ve tazminatı alamayan birçok kişi de bulunmaktadır.

Boşanma sürecinin en doğru şekilde yönetilmesi için adli sürece hakim olan bir boşanma avukatından destek almak faydalı olmaktadır. Boşanma davası nasıl açılır, eşime boşanma davası açmak istiyorum, ne yapmalıyım gibi sorularınız varsa bizlere ulaşabilirsiniz.